Tuesday, December 12, 2006

Form -Skal Spire ha kampanje/prioriteringstema til neste år?

Følgende er referert fra Kjernegruppa;

Årets kampanje har ikke fungert optimalt. Likevel har Spire fått gjort en hel del rettet mot ungdomsorganisering. Det er likevle vektige grunner for å ha en kampanje.
  • Den virker samlende på organisasjoen
  • Vi kommuniserer ett budskap, og skapet en identitet for organisasjone
  • Det skaper gjenkjennelse
  • Ressursene utnyttes bedre, synergier
De politiske prioriteringsområdene er samtidig med på å bevare bredden i organisasjonen. Selv om vi slutter opp om en kampanje betyr ikke det av vi ikke kan jobbe med, eller mene noe om f.eks WTO.

Kjernegruppa mener at dagens ordning fungerer bra. Tema og prioriteringsområder må ikke stake ut en kurs som er alt for langt fra det Spire allerede jobber med. Om vi skifter kurs hvert år vil det kunne underbygge identiteten som vi forsøker å bygge opp. Tatt i betraktning den unge organisasjonen vi en gang er..

På den andre siden er fleksibiliteten og det handlingsrommet det gir medlemmer en av de tingene som gjør oss atraktive.

1 comment:

marius said...

Min personlige mening i denne saken er at det er en god ordning med et kampanjetema og noen tilhørende prioriteringsområder som ligger opp til vår politiske plattform.