Friday, December 15, 2006

Hei.
Jeg synes det er kjempegøy at vi får utgitt en avis til neste år. Vi sitter jo på mye kunnskap i Spire; samtlige har skrevet oppgaver på studiet om interresante emner som angår oss alle. Kanskje vi kunne gå inn for å dele denne kunnskapen enda mer? Vi kunne jo hatt månedlige foredrag, eller en liten avis der de som vil kan skrive om et tema vi kan noe om. Jeg vet at dette også kan gjøres på nettet, men jeg tror flere vil lese det hvis det kommer i en papirutgave eller som et foredrag. Det trenger jo ikke være noe veldig pretensiøst eller komplisert. Vi skal jo bare vise det til andre Spirer. Men jeg tror det ville vært en fin erfaring for mange, dessuten er det gøy å bruke kunnskapen sin til noe annet enn å bare få en karakter.

2 comments:

Tord Steiro said...

Helt klart!

Dessuten tror jeg det er mange som sitter på mye kunnskap som ikke en gang er klar over det selv...

marius said...

Fint initiativ Amo. Det er sant som du sier, det gjemmer seg utrolig mye kompetanse i organisasjonen.

Kunnskapsforankring og kunnskapsformidling i Spire er noe av det jeg har lyst til å se på til neste år. Jeg tenkte i utgangspunktet på ny kunnskap som tilfaller oss, men som du sier så ligger det ganske mye der allerede.